ponedjeljak, 22. rujna 2014.

Revelation space - Alastair Reynolds

Revelation Space je SF koji me opčinio svojim zamršenim i mračnim svijetom te me natjerao na frenetično čitanje. Ova  knjiga je teži win - jedan od najboljih hard core SF-ova koje sam pročitala, a Alastair Reynolds je jedno od zvučnijih imena žanra. 
Svijet Revelation Spacea je mračan poput najtamnijih dubina svemira, i to je dojam koji me nije ostavio od početka do kraja knjige. 
Osnovna radnja je jednostavna i presudna: u svemiru postoji nadvrsta, Inhibitori, koja eliminira druge vrste čim dosegnu civilizacijski nivo koji uključuje mogućnost međuzvjezdanog putovanja, što znači da je kraj ljudske vrste vrlo blizu... Likovi su tmurni, nasilni, komplicirani, dok su ljudske i vanzemaljske vrste koje obitavaju svijet Revelation Space-a zakučaste, visoko specijalizirane te samozatajne. Mene su opčinila dva ženska lika, Ilia Volyova i Ana Khouri, snažne i sposobne ličnosti, antiheroji u čijim je rukama presudni dio priče.
Alastair Reynolds je stvorio jedinstven i slojevit univerzum, koji ne zvuči nimalo nemoguće. Naime, dobar dio svog radnog vijeka je proveo radeći kao astronom u istraživačkom odsjeku Europske svemirske agencije, te stoga ne čudi obilje detaljnih objašnjenja bilo o geofizici svemira, tehničkim karakteristikama putovanja svemirskim prostranstvima ili jedinstvenim opisima naroda i vrsta koji obitavaju u njemu. Srećom, Revelation Space je prva knjiga serije koju čine Redemption Ark i Absolution Gap, te zaljubljenici mogu uživati u daljnjem mračnom razvoju događaja...

Nema komentara:

Objavi komentar